JellyPages.com

Anda orang yang ke...

~This Is Me~ PART II

Salam Sejahtera...

First 0f all, sy nak ucapkan Merry Krismas pada semua penganut agama kristian. 

Best pula sampai ada PART II segala...hahaha...So, this is me, lain dari yang lain. Apa yang sy nak kongsikan bersama adalah tentang perjalanan kehidupan sy sbg seorang penuntut. Untuk pengetahuan para pembaca, di entri yang terdahulu sy memberitahu bahawa sy menuntut di banyak institusi. And, hari ini sya akan berkongsi sedikit tentang perjalanan sy sebagai student IPTA.

Pada tahun 2004, sy menuntut di Politeknik Kota Kinabalu. Sy mengambil course Sijil Kejuruteraan Awam dan peringkat Diploma pada tahun 2007. Seterusnya pada tahun 2009-Jun2012 sy melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam course yang sama di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Johor.

*UTHM kebanggaan diriku *Dengan Hikmah, Kita Meneroka


Itu adalah serba sedikit tentang kerjayaku sebagai student. Sehingga kini, sya masih dalam proses mencari kerja. Xkisahla kerja apa, yang penting halal dan sya dapat bantu family.

Emmm....bercerita s0al perhubungan pula, maybe xbanyak yang sya akan kongsikan. Biarla ia menjadi cerita yang istimewa pada sya. Maybe sya akan kongsi sedikit saja..hehhe...ok la tu dari xda langsung...hihihi..

Sepanjang sya bergelar student, mesti taidak dapat lari dari mempunyai perasaan "aneh" terhadap insan ADAM....Kadang-kadang kita xdapat untuk menahan perasaan. Sya melanjutkan pelajaran berperingkat, dan begitu juga dalam soal perhubungan berperingkat..hihihi...Dan juga berlainan orang..hahaha...lagi dasyat...

Semasa menuntut di Politeknik, sy bertemu dgn seorang jejaka idaman pelajar wanita institusi itu, kerana beliau seorang pemain bola sepak dan juga pemain hoki institusi. Nak dipendekkan cerita, sya dapat menawan hatinya. Tapi hubungan itu tak lama, hanya dapat bertahan dalam setahun lebih jer. Bukan jodoh kami berdua. Dan kini insan tersebut sudah tiada lagi....Beliau meninggal kerana terlibat dalam kemalangan. Apa yang sya harapkan semoga rohnya dicucuri rahmat-Nya...Al-Fatihah buatnya.

Dalam peringkat degree pula, sya bertemu dua insan...hihihi....xsngka pula... Insan pertama sya kenal semasa sekelas di semester 2..orang klate...Mula kenal rasa benci sgt. Tengok muka taknak...Orang kata benci jadi suka...Lama² tersangkut juga ngan mamat tu. Tapi, jodoh kami xsampai, hanya mencecah 6 bulan saja. Xbersefahaman.

Dalam kekecewaan itu, rupanya ada seorang insan yang sudi menjadi "bahu" untuk sya bersandar sedih dan duka. Insan ADAM ini pula sudah lama menyimpan perasaan terhadapku, tetapi terhalang dek keberadaan mamat kelate tue...Insan itu juga sudah lama sya perhatikan..(masa di semester 1 lagi)..hihii..tapi terhalang kerna pada masa itu dia mempunyai kekasih hati. Tak ngaku tapi sya dapat tahu bila ternampak gambr berdua dalam laptop...hihii...

Mula² kenal sebagai kawan sekelas, then, sekumpulan dalam kerja makmal, then selalu hang-out bersama kawan² yang lain. Dan, dalam masa itu jugalah hati bersemi antara satu sama lain tapi malu nak berkata. Malu tapi mahu...hihihi...then, tahun  2010 adalah permulaan bagi kami berdua untuk menyemai kasih. dan, berharap hubungan itu kekal..Hinggalah sekarang..Sedar tak sedar sudah 2 tahun menyemai kasih. Terlalu banyak kami tempuhi hingga ke hari ini. Hanya cinta dan kasih yang akan menguatkan ikatan kami. Semoga ikatan ini akan kekal dan mendapat keredhaan dari-Nya hingga ke alam perkahwinan. Aminnn

*My bestfriend, My shoulder, soon My soulmate...Amin